bortförklaringar och livsglädje

ja, jag vill väl liksom be om ursäkt till alla våra miljoner fans där ute. 
VARFÖR HAR NI INTE UPPDATERAT I BLOGGEN PÅ HELA SOMMAREN??!? tänker ni väl där ni sitter med rödsprängda ögon, en tjock klump i halsen med ångesten hängandes över er och med ett rakblad vilandes mot er handled - redo att hugga in. 
och ja, min förklaring lyder: under de senaste två månaderna har jag inte befunnit mig i varken monikas eller sextinians liv. rent fysiskt alltså. och under en av dessa månader befann jag mig dessutom djupt in i östergötlands skogar där jag arbetade på kollo. på kollot hade jag varken internet eller mobil, och det var således väldigt svårt att uppdatera er om vårt spännande och ofta även saftiga liv.
MEN MONIKA DÅ, HON HAR VÄL KUNNAT BLOGGA??! tänker ni väl då.
men nej. tydligen inte. "jag har varit för trött efter jobbet" är en av bortförklaringarna jag fått då jag undrat exakt samma sak som ni.
och ja, som den sympatiska människa jag emellanåt är så har jag godtagit ursäkten, och hoppas nu att ni kan godta både min och monikas. 
 
för nu, kära vänner, är det andra bullar här på bloggen minsann. alltså sådana bullar som ni inmundigat innan detta sommaruppehåll. bullar av den typen där vi uppdaterar oftare, bjuder på filmer, bilder och väldigt orelevanta blogginlägg. låter inte det bra?!
det tycker jag.
 
när jag igår trängde in i (den något lite stökiga) sextinian efter några månaders paus blev jag så himla glad ska ni veta. en långhalm är inte densamma utan sin ler, och som ni nog förstår har jag även saknat att hänga med våra coola djur. sarah jessica parker hade till och med hållt sig nykter till min ankomst, jag kände mig stolt.
 
tog precis den här bilden, kan ni gissa vilka som bor här tro...?
kan det vara två personer vars intresse till stor del handlar om att skapa målningar?!
ingen aning.
 
nu kommer snart ler hem från sitt arbete, någon måste ju försörja vår lilla familj.
då ska vi fira det här med vin:
- jag har kommit hem
- sarah jessica parker har hållt sig nykter mer än en dag
- Ler är ledig imorgon
- jag och monika har fan saknat ihjäl varandra
 
så. dags att korka upp snart eller vad säger ni. 
puss
/långhalmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0