Omstudier och litteraturbrist

Ja det låter precis lika tråkigt som det är. Omtentorna spökar för både Ler och Långhalm och lidandet är obeskrivligt. Vi sitter för nuvarande på Engelska parken och försöker knacka in information i skallarna våra, och det går bättre för vissa än för andra. Långhalmen sitter och pluggar på medan jag skriver ett blogginlägg för att jag inte riktigt vågar tänka på hur mycket det är jag måste lära mig på nytt. Det är tråkiga tider med andra ord. Sluta klaga, det är ju meningen att vi ska skriva om vår vardag och den är faktiskt (tro't eller ej) inte alltid fylld av superhjältar, magi och blåvalsskräck!
 

Eftersom jag alltid prokrastinerar (tjusigt ord för akademiker, betyder att "skjuta upp sin skit") kommer denna studiestund inte vara annorlunda. En måste få dagdrömma lite innan man biter i det ruttna jävla äpplet. Därför kommer här en lista på saker jag hellre skulle göra än att sitta här och lära mig en massa skit.
 

 
En lista på saker jag hellre skulle göra än att sitta här och lära mig en massa skit:
 

  • Sitta på stranden och dricka någon typ av cocktail med paraply och frukter i
  • Dricka vin med långhalmen och inspireras av en smygande fylla
  • Måla nya tavlor som vi kan dekorera sextinian med, helst med sexuella motiv
  • Äta kinabuffé tills jag spyr 
  • Rida på en enhörning naken och äta choklad
  • Träna (?!)
  • Föda upp en farm av lojala myggor som kan sticka alla jag inte tycker om på ställen som är svåra att nå 
  • Ta reda på hur många Marschmallows som får plats i min mun innan jag svimmar av platsbrist
  • Karda ull av alla dammtussar som finns i vår soffa och sy en kompis till Pikku
 

 
 
Over and out,
 
Ler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0