Motivation och muskulatur

Så som alla andra studenter i Uppsala så har inte heller jag eller Långhalmen något liv när det är tentasäsong. Hon befinner sig för tillfället på skolan och är duktig, och jag sitter hemma och försöker plugga inför grande tenta på fredag. Känns lagom oskönt sådär. Ännu en dag sitter jag och försöker motivera mig själv även fast jag inte alls känner mig särskilt tilltalad av det jag måste lära mig. Om det istället för engelska 30 hp, var Super Meat Boy 30 hp, så hade jag nog varit bäst i klassen. Nu är ju faktiskt inte situationen sådan, men man kan väl fan få drömma åtminstone. Speciellt nu när man inte har ett liv. Något annat man gör är att hitta på saker som man bara måste göra istället för att plugga. Exempelvis så sprang Sara runt igår och skulle prompt diska och städa. Inte för att hon älskar att tvaga, utan för att ALLT är fan roligare än att göra läxan. Även jag var nere i träsket, men mina sysselsättningar är tyvärr inte lika produktiva. Ofta rör det sig om att pilla navel och klaga för att därefter spela spel. Alternativt dra ut på gräsmattan med våra husdjur och tvinga fram kreativitet. Funkade sådär.
En annan sak som händer är att man sätter på musik, gärna partymusik så man blir sugen på att festa. Det slutar ju alltid så bra när man festar hela tiden. Har inte någon ett liv jag kan få hyra? Gärna en snygg kropp med muskler och disciplin som en soldat. Min egen kropp kan få gå ut och ha kul medan den inhyrda kan få göra allt som är tråkigt. VART FAN ÄR UTVECKLINGEN NÄR MAN BEHÖVER DEN?!
Så uffigt humör nu azzå.
/Ler (ledsen smiley)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0